AZ Klina ziekenhuis gaat voluit voor zorg

Patiënten kunnen terecht bij meer dan 40 medische disciplines. Vind artsen, zorgverleners, medische diensten, verblijfsafdelingen, behandelingen, onderzoeken of een droomjob in de zorg in de AZ Klina Drupal website.

APIDrupalMarketing automationVisual branding

Nieuwe Drupal 9 website voor AZ Klina

De Drupal 7 website van het AZ Klina is end of life. We bouwen een nieuwe Drupal 9 website voor de zorginstelling in Brasschaat. We behouden wat goed is, putten uit onze ervaring met healthcare websites en verrijken met nieuwe ideeën.

 

De AZ Klina website moet een fundamenteel sterke en visueel aantrekkelijke website worden. De baseline Voluit voor zorg moet van het scherm spatten. Hoofddoel? De patiënt, bezoeker en professional correct en snel informeren.

Gedetailleerd strategisch voortraject

Een strategisch voortraject legt de basis voor de projectscope. De informatiebehoefte van het doelpubliek wordt geanalyseerd. We beschrijven fictieve persona’s en bekijken nauwgezet de customer journey die elk profiel aflegt doorheen de website. We doen research van de bezoekersstatistieken en mappen dit objectief cijfermateriaal met de beschreven persona’s. Websites van Belgische en Nederlandse ziekenhuizen worden grondig geanalyseerd.

 

De nieuwe website wordt weergegeven in wireframes. De digitale mockup wordt grondig getest met een geselecteerd doelpubliek.

Aantrekkelijke layout op smartphone en desktop

Het kleurenpallet van de corporate identity van AZ Klina beslaat een breed spectrum van enerzijds harde blauw- en roodtinten en anderzijds zachtere pastelkleuren. De blauw- en roodtinten uit het logo worden toegepast in alle pagina’s, aangevuld met een zachte groene kleur op een basis van grijs en wit. De speelse vormen en figuren uit de bestaande huisstijl worden maximaal toegepast.

 

Het designen en themen van de nieuwe AZ Klina website gebeurt met de grootste zorg. Elke bezoeker uit het brede doelpubliek van 7 tot 77 jaar moet een intuïtieve en aangename surfervaring kunnen beleven. Daarbij hoort minimaal een invulling van zijn of haar informatiebehoefte. Elke paginatemplate uit de mockup wordt specifiek ontworpen.

Heldere en logische informatie-architectuur

Een website van een ziekenhuis bedient de specifieke informatiebehoefte van patiënten, bezoekers en professionals. Doel is om die informatie aan te bieden met een minimaal aantal clicks. Het fundament van de website is het zorgaanbod vertaald in duidelijke thema’s. Het zorgaanbod bestaat uit medische diensten en afdelingen, artsen en zorgverleners en behandelingen en onderzoeken.

 

Een goede en heldere structuur garandeert een website eenvoudig in beheer en bovenal schaalbaar naar de toekomst. Onze ervaring met healthcare websites geeft ons best practices die we steeds verfijnen en optimaliseren op maat van de klant.

Pijn in mijn buik en bekken

Vatbare thema’s

Het zorgaanbod wordt vertaald in een aantal vatbare thema’s zoals buik en bekken, kanker, hart en bloedvaten, psychiatrie of vruchtbaarheid. We kiezen (hier) bewust voor spreektaal om de drempel voor de patiënt te verlagen en niet voor medisch vakjargon.

 

We ontwerpen duidelijke iconen voor elk thema. Via een thema kan de patiënt artsen en zorgverleners, medische diensten en afdelingen of behandelingen en onderzoeken terugvinden, gerelateerd aan dat specifieke thema.

Gastro-enteroloog, gastro-enterologie en gastroscopie

Uitgebreid zorgaanbod

Het zorgaanbod wordt opgebouwd uit drie fundamenten: medische diensten en afdelingen, artsen en zorgverleners en behandelingen en onderzoeken.

 

We maken van elk fundament een individueel inhoudstype en kunnen zo de verschillende bouwstenen aan elkaar linken. Heel eenvoudig in beheer en kristalheldere logica.

Verzorgen, informeren of ondersteunen

Verschillende doelgroepen

We definiëren drie doelgroepen binnen een ziekenhuis met een specifieke informatiebehoefte. De patiënten moeten verzorgd worden. De bezoekers van de patiënt dienen praktisch geïnformeerd te worden. De professionals ten dienste van de patiënt moeten maximaal ondersteund worden.

 

Voor elke doelgroep wordt een dashboard aangeboden met de belangrijkste informatie zodat een gerichte customer journey gevolgd kan worden.

Hoe kan AZ Klina u helpen?

Intelligente zoekfunctie

Een performante en intelligente zoekfunctie ontbreekt niet in deze content driven website. Zoekopdrachten worden suggestief aangevuld en verrijkt met synoniemen. De resultatenpagina geeft zoekresultaten weer op relevantie, gerangschikt volgens inhoudstype.

Vind jouw droomjob in de zorg

Vacatures inladen uit Talentsoft

Via een API-koppeling worden vacatures ingeladen in de Drupal omgeving. Werken bij AZ Klina is een belangrijk onderdeel van de website en verdient net als alle andere pagina’s een aangepaste template in de huisstijl.

 

De verschillende vacatures worden opgedeeld in verschillende categorieën. Een afzonderlijk traject wordt uitgestippeld voor spontane sollicitaties.

Registreren op de website

Afgeschermde zone voor professionals

De professionals hebben de mogelijkheid om een gebruikersaccount op de website aan te vragen. In de afgeschermde zone vinden artsen, zorgverleners en medewerkers specifieke informatie terug.

Richtlijnen medische websites

Vlaams Patiëntenplatform

De website van het AZ Klina ziekenhuis wordt gebouwd volgens de richtlijnen die het Vlaams Patiëntenplatform anno 2022 sterk adviseert. Het gaat om technische en inhoudelijke aandachtspunten waar een ziekenhuiswebsite aan moet beantwoorden om de patiënt optimaal te informeren. Een online kwaliteitsgarantie

Blijf op de hoogte

Up to date nieuwsoverzicht

AZ Klina publiceert regelmatig nieuwsberichten om patiënten, bezoekers en professionals juist en helder te informeren. Vanuit de publicatie op de website worden de social media kanalen verrijkt. Een RSS-feed publiceert de nieuwsberichten op de infotainmentschermen in het ziekenhuis.

Email automation en performance marketing

De specialisten van zusterbedrijf Avalanche Agency voorzien een intelligente communicatiebrug tussen de Drupal website en het Mautic marketing platform. Kwalitatieve interacties van bezoekers en deelnemers worden automatisch gecapteerd en gesegmenteerd.

 

Een intelligente en geautomatiseerde emailcommunicatie wordt uitgewerkt. De administratieve opvolging voor de communicatiedienst en medische diensten wordt geminimaliseerd en de foutenmarge tot nul herleidt. En bovenal wordt de deelnemer juist en helder geïnformeerd.

Evenementen, symposia en informatiesessies

Kalender AZ Klina

In het kalenderoverzicht communiceert AZ Klina over evenementen en symposia. Voor elke activiteit wordt een uitgebreide detailpagina voorzien met de mogelijkheid om in te schrijven. Daarnaast organiseert de materniteit wekelijkse recurring informatiesessies voor jonge ouders.

 

Data die uit inschrijvingen voortvloeien worden gecapteerd in de marketing engine en gesegmenteerd. Van daaruit wordt een automatische emailflow aangestuurd.

Terug naar overzicht

Jouw project is onze challenge!

Is jouw website aan vervanging toe of heb je plannen voor een nieuwe website? Wil je kennis maken of ons uitdagen voor een brainstormsessie? Aarzel niet en neem contact op met het eFlavours team!

Contacteer ons